liinneaeliina

2012-12-17
23:19:43

Hej
Tänkte skriva lite om pilutta och kalle min favo hästar;)
 
PILUTTA, pilutta står på örstigsnäs där jag rider, och jag har ridit henne i snart 3 år. 
Och jag verkligen ÄLSKAR henne! hon är grym vill inte ens tänka att hon börjar på gammal hon är redan 17 år!
Usch önskar att hon va 10 år! Men hon är grym på hoppning och dressyr! hon är världens bästa!
Hon är cool, söt, bäst, duktig och snäll. Eller snäll? hon kan va lite tjurig. Men man måste ha lite tålamod med den hästen. I början va jag jätte rädd för henne för att hon brukade naffsas men det är jag absolut inte nu.
Jag va den ända som red henne ett tag för det va bara jag som inte va rädd för henne;)
Alla nya är lite rädda för henne för att hon är lite tjurig i spiltan, men när man väl känner henne är hon världens snällaste, i sommras hyrde jag henne i 1 vecka och det gick super. Det känndes som hon va Min, BARA MIN!
Och det va skit kul!
Pilutta kommer ALLTID älska dig! det  vet du!<33 du är den bästa, vi har så många fina minnen tilsammans hoppas vi får många fler fina minnen tillsammans<333:**
Kommer bild på mig och bästa!<3
 
Tack vare dig har jag fått dom här fina rosetter!<333333
(har fått fler men orka inte ta kort på dom)
 
 
 
 
KALLE, nu ska jag skriva lite om kalle.
Jag lärde känne honom i somras han kom till örstigsnäs, han stog i hagen och jag blev kär i honom! 
Han är grymt fin! Finaste C-ponnyn i världen!!! Jag och min kompis blev kär i honom.. 
SÅ när han stog där så fick vi beta honom och borsta honom, och då blev vi skit glada! För vi stog nästan alltid vid hans hage och bara kollade på honom, han är den finaste! En dag frågade fia hon som tog hand om kalle, hon fråga om vi ville rida honom, och vi blev ÖVERLYCKLIGA!!!:D Vi sa ja och va helt uppspelta, jag red honom först och han va en dröm! Bästa hästen, han va jätte pigg och snabb men bäst! Efter sommarlovet så åkte han tillbaka till sin förra ägare utan att vi han säga hejdå till han, och vi blev JÄTTE ledsna:( 
Jag grät nästan varje kväll för jag saknade honom så mycket! En dag när jag äntligen fick kontakt med hon som äger kalle, så skulle jag få hälsa på honom:D Blev jätte glad! Hade inte träffat honom på ett halv år.
När jag träffade kalle efter ett halvår så grät jag lite för jag blev så glad;) Kanske låter konstigt men jag älskar honom mer en annat! Han är så fin!!<3 Nu har jag och hon som äger kalle att jag kanske ska va medryttare på honom:D och är verkligen skit glad!!!:D<33
Kalle jag älskar dig mer än annat! du är den finaste C-ponny som finns! Sötaste snällaste gulligaste!<33
Älskar dig glöm aldrig det<33
Kommer bild på bästa nu;)<333:****
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: